مناسبت اول مه به عنوان روز کارگر به این خاطر بوده است که در چهارم ماه مه سال 1886، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی که خواستارتعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به 8 ساعت بودند، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهارتن نیز اعدام شدند.
به همین مناسبت هر سال در این روز، در کشورهای مختلف مراسمی از سویِ طبقاتِ کارگر در روزِ اولِ ماهِ مِه برگزار می‌شود.

روز جهانی کارگر را چطور گرامی بداریم؟

شاید گرامی‌ترین حرکتی که می‌توان به کمک آن از رنج طبقه کارگر کاست، نه فقط جشن گرفتن یک روز در سال بلکه خلق کسب‌و‌کارهایی متناسب با توانایی آنها و نیازهای جامعه باشد. همچنین می‌توان برای بهبود سطح زندگیشان به آنها کمک کرد تا مهارت‌هایشان نه تنها در زمینه‌های کاری بلکه در تمام بخشهای زندگی‌شان افزایش یابد.

روز جهانی کارگر

به همین مناسبت ما در اینجا به معرفی یکی از موفق‌ترین کسب‌و‌کارها در این زمینه می‌پردازیم:

خانم Sheila Lirio Marcelo، اگر چه کسب‌وکارش را برای رفاه حال مردمانی راه انداخت که در جستجوی پرستاران کودک و سالمندان بودند، اما این هدف به تدریج به سمتی رفت که امروزه میلیون‌ها نفر از 19 کشور مختلف در این سایت برای تقاضای کار ثبت‌نام کرده‌اند.

روز جهانی کارگر

Sheila زمانی که برای مراقبت همزمان از فرزندانش و پدرش که به تازگی دچار حمله قلبی شده بود، به مشکل برخورد به این فکر افتاد که سایتی را راه‌اندازی کند تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی پرستاران کودک و سالمند را آنجا پیدا کنند.
او استارتاپ Care.com را در سال 2006 راه‌اندازی کرد. در اولین دور از سرمایه‌گذاری در سال 2007، آنها 3.5 میلیون دلار سرمایه جذب کردند و در پنجمین دور در سال 2012، توانستند 50 میلیون دلار سرمایه جذب کنند. در نهایت در سال 2013 برای اولین بار سهام آنها عرضه عمومی شد.

روز جهانی کارگر

این سایت امروزه 22 میلیون عضو در 19 کشور دارد و هر ماه به طور متوسط 7 میلیون بازدید یکتا دارد و هر 30 ثانیه یک درخواست کار جدید ثبت می‌شود.
فعالیت‌های care.com دیگر محدود به نگهداری از کودکان و سالمندان نیست، بلکه می‌توان آنجا نظافت‌چیان منازل، مربیان کودک، مراقب‌کنندگانِ حیوانات خانگی و … را هم یافت.

خلق کسب‌و‌کار یا آجر کردن نان نیروی کار؟

عده‌ای معتقدند که شرکت‌هایی مشابه Care.com باعث می‌شوند که بازار کار نگهداری از کودکان و سالمندان دچار اختلال شود، موافقید؟ اگر با مشکلات یافتن پرستارانی معتمد برای مراقبت از کودکان و سالمندان دست و پنجه نرم کرده باشید، شاید بهتر بتوانید به این پرسش پاسخ دهید.
اگر شما هم تمایل دارید که کسب‌و‌کار جدیدی راه‌اندازی کنید، شاید بد نباشد به مناسبت روز جهانی کارگر، نگاهی به آمارهای بیکاری و نیروی کار در ایران بیاندازید، شاید این آمارها سر نخی باشند برای یافتن ایده‌های بهتر برای ایجاد اشتغال در کشورمان.
ما هم در دیدئو سعی کردیم در زمانه‌ای که یکی از علل بیکاری را می‌توان افزایش اتوماسیون کارها در عصر اینترنت و هوش مصنوعی دانست، فضایی را برای کسب درآمد در دنیای دیجیتال خلق کنیم. به امید موفقیت کارگران و کارآفرینان در کنار هم.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی که در انتهای این صفحه آمده است یا به از طریق صفحه زیر با ما در تماس باشید:
 
تماس با ما

 

Related Post