آمده‌اند تا فقر را ریشه‌کن کنند. معرفی استارتاپ به مناسبت 25 مهرماه، روز جهانی ریشه‌کنی فقر.

تجربه فقر

فرض کنید امتحان سختی در پیش دارید اما فرصت مطالعه نداشته‌اید و شب قبل از امتحان هم اصلا نتوانسته‎اید به خوبی به خواب بروید، می‌توانید حدس بزنید سر جلسه امتحان چه وضعیتی خواهید داشت؟

این دقیقا وضعیت افرادی است که در بستر فقر رشد می‌کنند وقتی بخواهند در ساده‌ترین مسایل زندگی‌شان تصمیماتی بگیرند.

ریشه‌کنی فقر

ریشه‌کنی فقر به کمک استارتاپ empower

مطالعات و تست‌های علوم شناختی که دانشگاه هاروراد و پرینستون بر روی افراد مناطق فقیر‎‌نشین انجام داده اند، نشان می‌دهند که این افراد در وضعیتی به سر می‌برند که انگار همیشه امتحان سختی در پیش دارند و شب قبل از امتحان هم به خوبی نتوانسته‌اند بخوابند، در چنین وضعیتی که پهنای باند مغز و قدرت پردازشش به شدت کاهش می‌یابد، حتی افراد باهوش هم دچار خطاهای زیادی در ساده‌ترین تصمیم‌گیری‌ها می‌شوند.
همچنین این مطالعات نشان داده‌اند که کمک‌های مالی در بلندمدت تاثیر معکوس بر کیفیت زندگی این افراد می‌گذارد. زیرا قبل از آنکه بر افزایش و بهبود مهارت‌های حل مسئله در بین این افراد تمرکز کند، منابع مالی‌ای در اختیارشان می‌گذارد که می‌تواند مشکلات و مسایل قبلی را تشدید هم بکند، مثلا تولدهای ناخواسته را افزایش می‌دهد.
به همین دلیل، استاراتاپ empower با تمرکز بر افرادی که در نزدیکی ِ مکان‌های دفن زباله زندگی‌ می‌کنند، به آنها کمک می‌کند تا به کمک زباله‌هایی که در اطرافشان است، اوضاع زندگی خود را خودشان بهبود دهند.
سه روشی که این تیم به کمک آنها به توانمندسازی این افراد کمک می‌کنند را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید:

Related Post