موج‌سواری بر اخبار روز برای تبلیغات و برندینگ، پدیده جدیدی نیست، اما انتخاب اینکه با کدام امواج خبری همراه شویم و چه کمپینی تعریف کنیم، هنری است که نیاز به تجربه و دانش زیادی در زمینه شناخت مشتریان، بازار و همچنین دنیای تبلیغات دارد.

در این نوشته به بررسی تبلیغات شرکت اپل در زمان بروز انزجار بسیاری از مردمان طبیعت‌دوست نسبت به نظرات ترامپ در زمینه عدم تعهد به معاهده اقلیمی پاریس می‌پردازیم.

تبلیغات اپل یا پاسخ به ترامپ؟

زمانی که رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای تصمیم به خروج این کشور از توافق اقلیمی پاریس را به سازمان ملل متحد اعلام کرد، انزجار زیادی بین مردم به خصوص طبیعت‌دوستان نسبت به نظرات ترامپ شکل گرفت.

در این میان شرکت‌های بسیاری سعی کردند از این موج انزجار برای تبلیغات و معرفی خود و همچنین نشان دادن تصویر طبیعت‌دوستانه برندشان استفاده کنند. یکی از موفقت‌ترین این موارد ویدئوی یک دقیقه‌ای شرکت اپل است:

برای ساخت این ویدئو، اپل از محتوایی که به دست کاربرانش تولید شده بود به همراه صدای کارل سیگن که بخش‌هایی از کتاب معروفش “نقطه آبی کم‌رنگ” را می‌خواند، استفاده کرده است.
ویدئوی اپل تحت عنوان Earth,Shot on iPhone از فریم‌های کوتاه تصاویری که کاربران به کمک دوربین‌های گوشی‌هایشان گرفته‌اند به همراه نام هر کاربر در زیر تصویر مربوطه تهیه شده و صدای کارل سیگین که در حال خواندن بخشی از کتابش است، زیبایی ویدئو را چند برابر کرده است.
در انتهای ویدئو پس از آنکه مخاطب درگیر این موضوع شد که در برابر تعالی کائنات ما ذره‌ای بیشتر بر روی این نقطه آبی کمر‌رنگ زیبا نیستیم، اپل از مردم می‌خواهد، با عکاسی از مناظر زیبای زمین با آیفون‌هایشان، این زییایی را ثبت و جاودانه کنند.
جملاتی از کتاب “نقطه آبی کمرنگ” که در ویدئو آورده شده است:

ترامپ و شرکت اپل

The Earth is a very small stage in a vast cosmic arena. In our obscurity, in all this vastness, there is no hint that help will come from elsewhere to save us from ourselves. The Earth is the only world known so far to harbor life. There is nowhere else, at least in the near future, to which our species could migrate. Like it or not, for the moment, the Earth is where we make our stand. It underscores our responsibility to deal more kindly with one another, and to preserve and cherish the only home we’ve ever known

برای مطالعه ترجمه فارسی این متن به منابع این مطلب مراجعه کنید، یا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

Related Post

3 Comments

Comments are closed.