جشنواره ملی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه با رقابت ۲۲ فیلم بلند داستانی، یک فیلم انیمیشن، ۲ فیلم مستند و چهار فیلم کوتاه و در مجموع ۲۹ فیلم برگزار می شود. تیزر فیلم های این جشنواره به همراه معرفی کوتاهی از برخی از این فیلم‌ها را می‌توانید در این نوشت دنبال کنید.

تیزر فیلم های راه یافته به جشنواره

براساس رای هیات انتخاب متشکل از محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی  22 فیلم به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کردند. در این گزارش ما شرح کوتاهی از چند فیلمی که حدس می‌زدیم احتمالا بیشتر طرفدار پیدا خواهند کرد و ارزش تماشا کردن دارند را به همراه تیزر آنها آورده‌ایم:

1) تیزر فیلم مصادره: ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم!

مهران احمدی با اولین اثر سینمایی خود با نام «مصادره» در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد. در خلاصه داستان این پروژه سینمایی که بخش هایی از آن در ارمنستان فیلمبرداری شده، آمده است: ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم.در این فیلم رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیرصدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان ایفای نقش می‌کنند. می‌توانید تیزر این فیلم را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

2) تیزر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده:

اینقدر کیف می‌کنم به هیچ کدوم از آرزوهاتون نرسین…

هومن سیدی این بار با فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» به تهیه کنندگی سعید سعدی در این دوره از جشنواره حضور دارد.نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، علی علایی، فرهاد اصلانی، مرجان اتفاقیان، نوید پورفرج، هامون سیدی، لادن ژاوه وند، مهیار راحت طلب، مهرداد بهاالدینی، معین شاهچراغی، اشکان حسن پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، منصوره ایلخانی، مهران ملکوتی، صفر محمدی، محمود کیان و نازنین بیاتی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

3) تیزر فیلم امیر

نیما اقلیما به عنوان یک کارگردان فیلم اولی با «امیر» به تهیه کنندگی سیدضیاء هاشمی در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «امیر» موضوع اجتماعی دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه هاشون فرق می‌کنه.میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، سحر دولتشاهی و بازیگر خردسال: آرتین گلچین، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

4) تیزر فیلم شعله ور

حمید نعمت الله «شعله ور» را در سال ۱۳۹۵ ساخت که این اثر به دلیل طولانی شدن مراحل تولید برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده نشد. محمدرضا شریفی تهیه کننده این اثر سینمایی، «شعله ور» را به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ارسال کرد که فیلم به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت. البته منتقدان می گویند حضور این فیلم در جشنواره تخلف آیین‌نامه ای است زیرا این فیلم سال گذشته توسط هیات انتخاب دیده شده است. فیلمنامه «شعله‌ور» به طور مشترک توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله به نگارش درآمده است و مضمونی اجتماعی دارد. این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی نیا، مژگان صابری و بهمن پرورش بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

5) تیزر انیمیشن فیلشاه: باور می‌کنید ایرانی باشه؟

در این دوره از جشنواره ملی فیلم فجر، تنها یک اثر انیمیشن برای رقابت با دیگر آثار رئال سینمایی حضور دارد. هادی محمدیان که پیش از این انیمیشن «شاهزاده روم» را در سینماهای کشور اکران کرده بود، امسال با «فیلشاه» در جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد. «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، انیمیشنی ۹۰ دقیقه ای است که در تولید آن بیش از ۲۰۰ نفر مشارکت داشته‌اند. داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رییس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود. «فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر تولید شده است.

6) تیزر فیلم بمب، یک عاشقانه: آدما باید با هم حرف بزنند تا مشکلشون حل شه…

پیمان معادی بازیگر و تهیه کننده سینما با فیلم سینمایی «بمب» به تهیه کنندگی مهدی داوری در این دوره از جشنواره حضور دارد. قصه این فیلم با حال و هوای موشک باران تهران در سال ۱۳۶۶ ارتباط دارد.پیمان معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری و باران معادی بازیگران این پروژه هستند.

7) تیزر فیلم چهار راه استامبول: من بی‌فرهنگم تو خوبی.

مصطفی کیایی امسال با فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» در این دوره از جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد. ششمین اثر این کارگردان با حادثه ساختمان پلاسکو که در یک آتش سوزی فرو ریخت و منجر به شهید شدن تعدادی از آتش نشان های فداکار کشورمان شد، مرتبط است.بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و با هنرمندی مسعود کرامتی و بازیگران خردسال: کارن کیایی و باران صوفی گروه بازیگران «چهارراه استانبول» را تشکیل می دهند.

8) تیزر فیلم لاتاری:
تو هم از بین این همه پیغمبر رفتی سراغ جرجیس!

محمدحسین مهدویان این بار با فیلم «لاتاری» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ فیلمی که نسبت به ۲ اثر دیگر این کارگردان با تفاوت های بسیاری همراه است. تهیه کنندگی این اثر سینمایی را سیدمحمود رضوی برعهده دارد. «لاتاری» سوژه‌ای متفاوت را دستمایه قرار داده است.در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، جواد عزتی، ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی حضور دارند.

Related Post