ناشنوا

فرقی نمی‌کند که شنوا باشید یا ناشنوا ، شاغل بودن نقش اساسی و ارزشمندی در امنیت روانی، فردی، اجتماعی و اقتصادی همۀ انسان‌ها دارد. بهبود وضعیت شغلی ناشنوایان می‌تواند در ایجاد بهداشت فردی و اجتماعی این گروه مفید باشد. در این متن، به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، در مورد مانع اصلی اشتغال یابی ناشنوایان و نقش دیدئو تی وی و حمایت تیم دیدئو در اشتغال زایی برای جامعه ناشنوا توضیح خواهیم داد.  

 

ناشنوا و مساله ارتباط و یافتن شغل در ایران

فرض کنید وارد کشوری دیگر شده‌اید که قادر نیستید به زبان آنها صحبت کنید، از طرفی آنها نیز صحبت‌های شما را درک نمی‌کنند. و شما تلاش دارید منبع درآمدی برای خود دست و پا کنید. به راستی که کار سختی‌ست. احتمالا کلافه و نومید خواهید شد.
چند راه کار پیش روی شماست: یا زبان آنها را بیاموزید، یا زبان مشترکی خلق کنید. یا بگردید و در آن کشور افرادی که از کشور خودتان به آنجا مهاجرت کرده‌اند را پیدا کنید و یا آن کشور را برای همیشه ترک کنید. حال فرض کنید که ترک کردن آن کشور برای شما مقدور نیست، اگر افراد هم وطن خود را بیابید و فقط با آنها در ارتباط باشید تبدیل به یک قبیله منزوی می‌شوید که در بلند مدت کوچک و کوچک‌تر و منزوی‌تر می‌شوند.

 

به نظر میرسد بهتر آن است که یا زبان مشترکی خلق کنید یا زبان آن کشور را بیاموزید.
حال فرض کنید به کشوری وارد شده اید که زبان آنها زبان اشاره است. در این صورت زبان صوتی شما و زبان اشاره انها، راه ارتباطی را سخت می‌کند، به نظر بهترین راه آن است که شما زبان اشاره بیاموزید و آن افراد هم حداقل رسم خط زبان شما را به صورت نوشتاری بیاموزند.

اگرچه در نگاه اول این ایده زیادی ایده‌آل و آرمانی به نظر می‌رسد، اما غیر ممکن نیست.
معضل ناشنوایان کشور ما تقریبا همین مساله است اینکه در کشور ما زبان اشاره به عنوان زبان رسمی شناخته نشده و افراد شنوا فکر می‌کنند ناشنوایان مشکل صحبت کردن دارند، در حالیکه آنها قادر به صحبت کردن به زبانی دیگر هستند. به همین خاطر استخدام افراد ناشنوا یک فرایند سخت شده است.

با این حال هرگز دیر نیست. ما در دیدئو تی وی تلاش کردیم این زبان مشترک را خلق کنیم.

ناشنوا روز جهانی مبارک

یک ناشنوا چگونه در دیدئو تی وی درآمد کسب می‌کند؟

دیدئوتی وی بستر بارگذاری، انتشار و فروش محتوای ویدئویی به مخاطبان دوست دار ویدئو است. در صورتیکه شما قادر باشید محتوای ویدئوی در زمینه‌های آموزشی، کودک و نوجوان، مذهبی، سبک زندگی و … بسازید، ما بستری را در دیدئو تی وی فراهم کرده ایم که بتوانید به راحتی آنجا ویدئوهای خود را به دست مخاطب مدنظرتان برسانید و به فروش برسانید. در صورتیکه تمایل به همکاری با تیم دیدئو دارید، لطفا با ما تماس بگیرید. برای تماس با با ما اینجا را کلیک کنید. 

Related Post